"Tworząc tego bloga mam na celu wywołanie pewnego impulsu, który będzie początkiem czegoś rozwijającego, jakiegoś progresu."

sobota, 12 marca 2011

Top five tracks of the week 2


T.Stańko - Music from Taj Mahal and Karla Caves

Okładka płyty "Music from Taj Mahal and Karla Caves"

Pięć najlepszych kawałków tego tygodnia, to kompozycje Tomasza Stańki z różnych okresów twórczości. Miałem nadzieje, że zgram to z przeczytaniem jego autobiografii pt:"Desperado". Niestety choroba pokrzyżowała moje plany, ale będąc pod wielkim wrażeniem i wpływem tego artysty nie mogłem się powstrzymać. Bardzo żałuję, że nie znalazłem nigdzie w internecie nagrań z płyty "Music from Taj Mahal and Karla Caves" z 1980 roku. Pewnie powiedzieliście sobie "Taj Mahal, Karla Caves - niemożliwe!?". Możliwe, Stańko podczas wyprawy na jeden z indyjskich festiwali "dostał" szansę nagrania solo w tych kultowych miejscach. Wszystko oczywiście nie było tak łatwe, jak mogło by się wydawać. Płyta jest pełna ciekawych dźwięków, Stańko świetnie operuję akustyką tamtych miejsc wykorzystując własne umiejętności i pogłos. Wielki artysta, jestem pewien tych słów, a każdy dźwięk jego muzyki i każda strona autobiografii mnie w tym utwierdza.

Tomasz Stańko - Rosemary's Baby (K.Komeda)
Tomasz Stańko- Lady Go
Tomasz Stańko- Bushka
Tomasz Stańko - Mintuu Maria
Tomasz Stańko - Samba Nova

Można już komentować posty bez potrzeby logowania się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz