"Tworząc tego bloga mam na celu wywołanie pewnego impulsu, który będzie początkiem czegoś rozwijającego, jakiegoś progresu."

czwartek, 7 kwietnia 2011

Don Pepin Blue Preferidos

Kraj pochodzenia: Nikaragua
Wymiary: 130mm x 16,4mm
Wrapper: Oscuro Corojo
Binder: Nikaragua
Filler: Nikaragua

W internecie możemy natrafić na wiele opisów cygara Don Pepin Garcia Blue, każdy z nich podkreśla wysoką jakość i bogactwo smaku. Don Pepin Blue Preferidos, to ostatnie cygaro z serii Don Pepin, które wypaliłem pewnego pogodnego popołudnia.
Do picia wybrałem kawę i wodę z cytryną. Cygaro odpaliłem zapałkami, co ostatnio prawie w ogóle mi się nie przytrafiało.

Konstrukcja
Nie powala na łopatki, cygaro jest wykonane starannie, jednak wrapper ma sporo wyraźnych żyłek, równo zbite i sprężyste.
Ciąg stawiał lekki opór, ale nie sprawiał on problemu podczas palenia.
I tercja: Cygaro bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Dominują nuty tytoniu i cedru z lekko słodkawym posmakiem.
II tercja: Cygaro staje się mocniejsze, dominuje bardzo wyczuwalny torf.
III Tercja: Dominującym smakiem jest torf, z odrobiną przypraw, trzecia tercja jest zdecydowanie mocniejsza od poprzednich.
Kultura spalania
Cygaro paliło się w miarę równo, pod koniec pojawiły się małe problemy, ale nie potrzebowało wyrównania. Sporo dymu i dobrze trzymający się szary popiół.
Ogólne wrażenia
Początkowo cygaro było bardzo obiecujące, pod koniec moc smaku dała mi niezłego nikotynowego kopa. Don Pepin Blue Preferidos, bardzo przypomina mi Perdomo LOT23. Nie polecam tego cygara początkującym. Paliłem je ponad 50minut, ale tylko 20 było przyjemne.














Podsumowanie
Myślę, że każdy z Aficionado, znajdzie wśród cygar Don Pepin swoje ulubione. Za niewielkie pieniądze dostajemy cygara bardzo wysokiej klasy. Mi najbardziej zasmakowała seria Cuban Classic, ale każde z nich jest warte spróbowania. Polecam!


6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy opis na cygarach się nie znam, ale aż chce się spróbować ;) Ale bez zapałek zdjęcia byłyby znacznie ładniejsze. Ogólnie bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. prawdziwe cygaro paliłam raz w życiu, myślę, że było jakieś super wypas bo posiadaczem był wielce zamożny człowiek. Niestety nie umiałam docenić jego uroków byłam wówczas młoda ignorantką ( z reszta w kwestii cygar ignorantką jestem nadal> natomiast chętnie ponownie bym spróbowała czegoś na początek, żeby się nie zrazić. czy polecana przez Ciebie seria Cuban Classic bedzie ok? czy powinnam kupić sobie jakieś szczególne?

    OdpowiedzUsuń
  3. dea - Podsunęłaś mi całkiem niezły pomysł, wstrzymam się z odpowiedzią, ale wyczekuj nowego posta ;)
    Marku, dziękuję :) Co do zapałek, nie zwróciłem na nie większej uwagi. Rzadko robię zdjęcia może dla tego mi one nie przeszkadzały.

    OdpowiedzUsuń
  4. mój Don Pepin jeszcze się sezonuje :)

    pozdrawiam
    Damian

    OdpowiedzUsuń
  5. Szymonie, pamiętaj, że to cygaro poniżej 20zł - dla mnie za tą cenę jest doskonałe. Akurat Don Pepin Blue Preferidos wypaliłem już blisko 10 i uważam, że to świetne cygaro

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, tutaj długo milcząca Gabrysia :)
    Właśnie dopieszczam moje humidorowe cacko i podsunąłeś mi świetny pomysł z tym Don Pepinem; do tej pory nie miałam okazji go spróbować, bo szpanersko wolałam kubańskie cygara, ale fakt faktem, że Nikaragua też jest ciekawa i za niższą cenę.
    Pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń